Mostanában volt szerencsém néhányszor tévé elé ülni, és felfigyelni a madaras teszkó fantasztikus reklámjaira, melyeket most sajnos nem tudok belinkelni, mivel egy videó megosztón sem találtam meg őket, pedig filmtörténeti jellegű remekművek. Fel is vetik a kérdést: vajon egy multicég mennyire védi a fogyasztókat?
Alaptörténete a dolognak annyi, hogy a reklámokban két színész próbálja előadni, hogy mennyire fontos a fogyasztóvédelem, mindezt az Auchan égisze alatt. Ez több szempontból is csodálatos. Egyrészt a színészi tálentum miatt, mely olyan magas szinten hiányzik ebből a két emberből, hogy két betonkeverő is színvonalasabban elő tudná adni a dolgot, másrészt pedig maga a szponzor, azon bizonyos madaras cég okán, mely a világtörténelem folyamán nem egyszer lett megbüntetve, pont a fogyasztók megtévesztése okán. Szóval tulajdonképpen szinte magukat oltják, kár, hogy még nem láttam mondjuk olyat, amiben arra hívják fel a figyelmet, hogy a reklámújságok valódiságára oda kell figyelni Viszont amin azért látszik is, hogy ezt egy nagy cég fizeti, az az, hogy olyan témákra hívják fel a figyelmet, amik azért viccesek. Ilyenek például a tisztítószerek címkéjén található feliratok, illetve az szavatossági idők. A szavatossági időt az utóbbi idők átcímkézési botrányai után mindenki nézi, domestossal és hypo-val az emberek pedig nem öblítenek szemet. Amit viszont kihagytak, azok a tipikus hülyemagyar jellegű dolgok, amikre az áruház is apellál, a különféle árcímkék valóságtartalma.
Furcsa, hogy ezeket a jelenlegi szörnyűségeket nem vizsgálja senki. Amúgy legutóbb 2007. szeptemberében büntették őket sokmillió forintra, pont fogyasztók megtévesztéséért. De ez nem az első eset volt, érdemes amúgy a gvh.hu oldalon keresgélni, mivel ott egyrészt egyéb cégekről is meg lehet tudni érdekességeket, illetve az auchan szóra való keresésre jópár cikk elő is ugrik egyből.
A történetnek igazából nincs konklúziója. Maximum akkor lenne, ha tényleg betartanának a mamutcégek bizonyos etikai előírásokat. De tudjuk, hogy attól lettek ekkorák, mert nem tartanak be semmi olyat, ami akár csak kicsit is gátolná őket a fejlődésben, Csak igazából ez a nagy fogyasztóvédés nem nagyon illik az image-be. Illetve illik, de nagyjából olyan, mintha azt mondanánk, hogy azért érdemes Magyarországra jönni, mert itt van politikai kultúra.